Somemarkkinointi

Somemarkkinointi tavoittaa kohderyhmät niissä sosiaalisen median kanavissa, joissa he liikkuvat. Ammattilaisen avulla osaat markkinoida kussakin kanavassa oikeiden pelisääntöjen mukaisesti ja tuloksellisesti. Meiltä saat apuja myös kohdennettuun somemainontaan, jolla tavoitat potentiaaliset asiakkaat tehokkaasti.

Mitä somemarkkinoinnilla voi saavuttaa?

  • Kattavan näkyvyyden ja sen myötä kasvavan bränditietoisuuden ja uusia asiakkaita
  • Suoran vuorovaikutuksen kohderyhmään kuuluvien henkilöiden kanssa, mikä mahdollistaa muun muassa:
    • sidosryhmillenne helpon, matalan kynnyksen väylän olla yhteydessä teihin ja esittää kysymyksiä
    • asiakkaiden lisääntyneen luottamuksen ja sitoutumisen yritykseenne
    • palautteen kysymisen ja saamisen suoraan kohderyhmältä
    • erinomaisen suhteen asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa

Mitä on somemarkkinointi?

Somemarkkinointi on harkittua ja kohdennettua tuotteiden tai palveluiden markkinointia sosiaalisen median kanavissa kuten Instagramissa, Facebookissa, TikTokissa, YouTubessa, LinkedInissä ja X:ssä.

Maksuton ja maksullinen somemarkkinointi

Somemarkkinointi sisältää sisällön tuottamista kanavaan, jossa markkinointia tehdään. Se voi sisältää alkuperäisen sisällön luomisen lisäksi aktiivista kommentointia ja sisältöjen uudelleenjakoa. Tämä on maksutonta somemarkkinointia, jolla tavoitetaan ensisijaisesti tilin seuraajat mutta parhaimmillaan myös uudet yleisöt mm. uudelleenjakojen ja kommentointien kautta

Somemarkkinointiin kuuluu myös maksettu mainonta, joka voidaan kohdentaa halutuille yleisöille kyseisessä somekanavassa. Näin sisältö saadaan näkyviin myös muille kuin tilin seuraajille. Toinen keino kasvattaa brändin näkyvyyttä yli valmiin seuraajakunnan on vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen.

Kenelle somemarkkinointi sopii?

Somemarkkinointi sopii kaikille organisaatioille ja brändeille, joiden kohderyhmät viettävät aikaa sosiaalisessa mediassa.

Somemarkkinointi ei ole kerralla valmis projekti, joten se edellyttää kuitenkin jonkun verran resursseja ollakseen tuloksellista.

Erityisen hyvin somemarkkinointi sopii organisaatioille, joilla on laaja kohderyhmä ja jonka palvelut on suunnattu kuluttajille. Yhtä lailla myös B2B-yritykset kuitenkin hyötyvät brändin rakennuksesta ja asiakkaiden tavoittamisesta somemarkkinoinnin avulla.

Verkkovaraanilta saat strategista ja tuloksellista somemarkkinoinnin suunnittelua, toteutusta ja kehittämistä kilpailukykyiseen hintaan. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous tai varaa aika maksuttomaan palaveriin!

Somemarkkinoinnin vaiheet

Somemarkkinointi ja -mainonta vaatii ammattiosaamista, jotta se on oikein kohdennettua ja kustannustehokasta.

Somemarkkinointi tavoitteet

Tavoitteiden asetus

Ennen somemarkkinoinnin aloittamista on hyvä miettiä, mihin sillä pyritään ja mitä tuloksia toivotaan saatavan niin pitkällä kuin lyhyellä tähtäimellä.

Usein tavoitteena on kasvattaa brändin tunnettuutta, tavoittaa potentiaaliset asiakkaat, parantaa asiakasuskollisuutta ja lisätä myyntiä.

On syytä olla myös selvillä kohderyhmistä, jotka somemarkkinoinnilla pyritään tavoittamaan ja siitä, miten heihin halutaan vaikuttaa.

Somemarkkinointi kohderyhmät

Somekanavien valinta

Olennaisimpien somekanavien valinta on tärkeää, jotta resurssit voidaan suunnata oikein. Mieti, missä kanavissa voitte parhaiten tavoittaa kohderyhmiin kuuluvat henkilöt tai yritykset.

Facebook ja Instagram ovat monelle suosittuja kanavia, joiden sisältöjen tyylissä ja ikäjakaumassa on kuitenkin hieman eroja. Brändille, joka haluaa osallistua ajankohtaisista aiheista keskusteluun, X voi olla hyvä valinta. TikTok on loistava nuoren yleisön tavoittamiseen, LinkedIn monesti B2B-markkinointiin ja Pinterest esimerkiksi muotiin ja sisustukseen keskittyville yrityksille.

Somemarkkinointi - suunnittelu

Sisältöjen, aikataulun ja budjetin suunnittelu

Kun kanava(t) on valittu, lähdetään miettimään sinne tuotettavia sisältöjä ja strategiaa. Kussakin kanavassa on hieman erilainen kulttuuri, pelisäännöt ja algoritmi, jotka kannattaa ottaa huomioon, jotta voi parhaiten tavoittaa yleisön.

Myös somemainonnan osalta mietitään sen kohderyhmät, sisällöt, aikataulu ja budjetti.

Somemarkkinointi - toteutus

Markkinoinnin toteutus

Seuraavaksi toteutetaan markkinointia suunnitelman ja suunnitellun aikataulun pohjalta.

Onnistunut somemarkkinointi edellyttää usein säännöllistä sisällöntuottoa ja pitkäjänteistä työtä, jossa puhutellaan kohderyhmää ja myös reagoidaan kulttuurin ja toimintaympäristön muutoksiin.

Somemarkkinointi - tulosten seuranta ja muokkaukset

Tulosten seuranta ja muokkaukset

Kun markkinointi ja mainonta on käynnissä, seurataan tuloksia.

Analytiikan pohjalta saadaan tietoa niin orgaanisten kuin maksettujen sisältöjen onnistumisesta. Saadaan ymmärrystä siitä, mikä toimii ja mikä ei. Sen pohjalta voidaan päivittää suunnitelmaa parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Miksi ostaa somemarkkinointia Verkkovaraanilta?

Autamme teitä kasvattamaan liiketoimintaa somemarkkinoinnin avulla.

  • Meillä on vahva liiketoimintaymmärrys eri aloilta, mikä auttaa oikeiden tavoitteiden ja strategian laatimisessa
  • Tunnemme eri somekanavien lainalaisuudet ja potentiaalin – autamme teitä oikeiden kanavien valinnassa ja siellä markkinoinnissa ja mainonnassa
  • Meillä on vahva kokemus ammattitaitoisesta ja kohderyhmät huomioivasta sisällöntuotannosta, jolla pystytään puhuttelemaan potentiaalisia asiakkaitanne
  • Analyyttisen ajattelutapamme avulla pystymme kehittämään somemarkkinointia entistä kannattavammaksi tulosten perusteella
  • Yhteistyö kanssamme on sujuvaa, täsmällistä ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaista

Pyydä tarjous somemarkkinoinnista

Meiltä saat matalalla kynnyksellä ammattitaitoista somemarkkinoinnin suunnittelua, toteutusta ja kehitystä. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous! Keskustelen mielelläni vaihtoehdoista veloituksetta.

    Jesse Kivialho, toimitusjohtaja jesse.kivialho@verkkovaraani.fi
    puh. 050 46 123 46