Yritysilmeen suunnittelu, graafinen ohjeisto ja nettisivut Viljasalo Capital

Yritysilmeen suunnittelu, graafinen ohjeisto ja nettisivut Viljasalo Capitalille

Suunnittelimme vastikään perustetulle tilitoimistolle oman erottuvan yritysilmeen, nettisivut sekä graafisen ohjeiston. Asiakas oli erittäin tyytyväinen toiveidensa mukaiseen toteutukseen, jolla he pystyvät erottautumaan perinteisestä tilitoimistokentästä.

VIL-JA-SA-LO Capital on vuonna 2024 perustettu tilitoimisto- ja isännöintipalveluita tarjoava pienyritys. Yritys tarvitsi oman organisaatioilmeensä sekä ensimmäiset omat kotisivut.

Verkkovaraani pääsi toteuttamaan yritykselle heidän toiveen mukaisen ilmeen, nettisivut sekä graafisen ohjeiston, jonka avulla he pystyvät viestimään myös muissa medioissa saman visuaalisen ilmeen mukaisesti.

Yritysilmeen suunnittelu, graafinen ohjeisto ja nettisivut Viljasalo Capitalille

Yritysilmeen suunnittelu

Asiakkaamme toiveena oli saada yritykselleen visuaalinen ilme, joka täyttää seuraavat määritteet:

  • yritysilmeen värimaailmassa korostuu syreeninliila
  • yritysilme luo kuvan yrityksestä, joka ei ole kaavoihin kangistunut
  • yritysilme henkii seuraavia arvoja: pehmeys, leikkisyys, ystävällisyys, ihmisläheisyys
  • yritysilme on selvästi perinteisestä tilitoimistokentän visuaalisesta maailmasta poikkeava, yksilöllinen ja mieleenjäävä

Suunnittelimme yritykselle heidän toiveensa mukaisen ilmeen ja visuaalisen identiteetin, joka edustaa yrityksen luonnetta ja arvoja. Se on helposti lähestyttävä, pehmeä, leikkisä, ystävällinen ja ihmisläheinen. Ilme rakentuu syreeninliilan värimaailman ympärille.

”Sain Verkkovaraanilta erittäin hyvää ja proaktiivista palvelua ja toiveeni kuultiin hyvin. Ilme on juuri sellainen kuin toivoinkin: selkeä eikä kaavoihin kangistunut. Värimaailma ja verkkosivujen ulkoasu on todella vaikuttava.”

Ilona Viljasalo, toimitusjohtaja

Nettisivujen selkeät ohjauspolut ja kompaktit sisällöt

Yrityksen nettisivuille nostimme tärkeimmät asiat helposti löydettäviksi sivun sisältöihin, rakenteeseen ja päävalikkoon. Liiketoiminnan kannalta tärkeisiin yhteydenottoihin ohjataan paitsi päävalikosta, myös jokaisen sivun alaosassa olevalla yhteydenottolomakkeella sekä etusivun reunassa mukana kulkevalla ”Pyydä tarjous” -painikkeella.

Myös nettisivuilla painotettiin asiakkaan toiveesta visuaalisuutta ja pidettiin tekstisisällöt mahdollisimman kompakteina ja kevyinä. Yrityksen visuaalinen ilme liilan ja violetin eri sävyineen, marmorikuviointeineen ja sulkakuvineen jatkuu yhtenäisenä läpi sivuston.

Graafinen ohjeisto viestinnän tueksi

Toimitimme asiakkaalle myös ilmeen mukaisen graafisen ohjeiston, johon on koottu selkeät ohjeet yritysilmeen mukaisten sisältöjen luomiselle. Ohjeistuksen tarkoitus on mahdollistaa yhtenäisen ilmeen ylläpito niin digikanavissa kuten verkkosivuilla ja sosiaalisen median profiileissa kuin esimerkiksi Word- ja PowerPoint-asiakirjoissa.

Graafinen ohjeisto kertoo muun muassa miten ja mitä fontteja ja värejä käyttää sekä miten logoa ja eri graafisia elementtejä voi ilmeen mukaisesti käyttää.

Projektin lopputuloksena asiakkaamme sai

  • Toiveensa mukaisen ja yrityksen arvoja heijastavan yritysilmeen, joka erottuu kilpailevien tilitoimistojen ilmeistä
  • Käyttäjäystävälliset ja visuaalisesti tyylikkäät WordPress-nettisivut, joita asiakkaamme on helppo päivittää itse
  • Kotisivujen tuki- ja ylläpitopalvelun

Yritysilmeen suunnittelu tai nettisivut?