Hakukoneoptimoinnilla 600 % lisää kävijöitä ja 160 % lisää yhteydenottoja
Asiakkaallemme Tuholaistorjuntakeskukselle olemme Google-hakukoneoptimoinnin avulla saaneet aikaan jatkuvaa kasvua niin orgaanisessa kävijämäärässä kuin yhteydenotoissa ja myynnissä.
Hakukoneoptimointi on yhdessä vuodessa tuonut muun muassa:
- 600 % lisää orgaanisia kävijöitä
- 160 % lisää yhteydenottoja
- Noin 80 olennaista hakutermiä Googlen top 3 -sijalla
Kun verkkosivunne ovat ajan tasalla ja tuotteet tai palvelut ostovalmiina, haluatte varmaankin, että asiakkaat ja muut kohderyhmät löytävät ne? Yksi kannattavimmista keinoista varmistaa tämä on kiinnittää huomiota sivuston hakukoneoptimointiin.
Hakukoneoptimointi tarkoittaa sisältöjen kuten artikkelien ja sivujen muotoilua ja määrittelyä niin, että ne löytyisivät mahdollisimman korkealta hakukoneissa tietyillä ennalta määritellyillä termeillä. Suomen suosituin hakukone on Google. Niinpä hakukoneoptimoinnilla pyritään yleensä nimenomaan hyvään Google-näkyvyyteen.
Tähtäimessä top 3 -sija (mieluiten top 1)
Hakukoneoptimoinnilla tavoitellaan sijoitusta Google-haun kolmen parhaan joukossa – mieluiten kärkisijalla.
Tutkimusten mukaan noin 90 % klikkauksista menee ensimmäisen hakutulossivun kohteille (top 10 sijat), 55 % kolmelle ensimmäiselle orgaaniselle hakutulokselle ja jopa 29 % ensimmäiselle orgaaniselle hakutulokselle (lähde: Sistrix). Mitä korkeammalle sijalle sivusi pääsevät, sitä suuremman osan liikenteestä siis saat.
Hakuoptimoinnin avulla saavutettuja Google-tuloksia kutsutaan orgaanisiksi. Ennen orgaanisia tuloksia tulevat maksetut mainokset. Maksettujen mainosten sijoituksissa on oma logiikkansa ja niiden osalta yritys maksaa jokaisesta uuden kävijän tekemästä klikkauksesta.
Googlen algoritmi määrittää sijoituksen
Googlen tavoite on näyttää käyttäjälle mahdollisimman hyvin hänen hakuaan vastaavia tuloksia. Tähän Google pyrkii algoritminsa avulla.
Googlen algoritmi käsittää yli 200 erilaista muuttujaa, jonka perusteella botit arvioivat kaikkia miljardeja sivuja ja etsivät niiden joukosta nopeasti juuri kuhunkin käyttäjän hakuun sopivimmat. Google pitää algoritminsa salaisena, mutta alaan vihkiytyneillä on vahva käsitys siitä, mitkä ovat ne tärkeimmät sijoituksiin vaikuttavat seikat.
Hakukoneoptimointi Googlea varten on näiden kriteerien huomioimista, jotta hyville sijoille voidaan päästä. Lisäksi sijoituksia ja Googlen päivitysilmoituksia tulee seurata, sillä myös algoritmia ja sen tärkeimpitä kriteerejä päivitetään säännöllisesti.
Oikeiden avainsanojen valinta
Googlen kärkeen ei tietenkään haluta millä tahansa hakusanalla, vaikka kaikesta näkyvyydestä voikin olla hyötyä. Liiketoiminnan kehityksen kannalta tärkeintä on, että kävijöitä saadaan sellaisilla hakutermeillä, jotka ohjaavat kohti tavoitteita kuten myyntiä.
Vaateliikkeelle esimerkiksi ”naisten poolopaita” olisi myynnin kannalta todennäköisesti olennaisempi hakutermi kuin vaikkapa ”vaatteiden pesuohjeet”.
Tavoiteltavien avainsanojen hahmottamista varten tehdään analyysi muun muassa sijoitusten nykytilanteesta, kilpailukentästä ja olennaisten avainsanojen hakuvolyymista. Näiden pohjalta laaditaan suunnitelma siitä, mille avainsanoille lähdetään sisältöjä optimoimaan.
Avainsanat eivät ole ainoa sijoituksiin vaikuttava seikka. Lisäksi hakukoneoptimoinnissa varmistetaan muun muassa sivuston teknisiä määrityksiä ja käyttäjäystävällisyyttä.
Hakukoneoptimointi Google – tuloksia vuodesta toiseen
Vaikka Googlen algoritmi päivittyykin säännöllisesti, ovat hakukoneoptimoinnilla saavutetut sijoitukset usein varsin kestäviä.
Jo kertainvestointi hakukoneoptimointiin voi tuoda lisääntynyttä kävijävirtaa vuosienkin ajaksi. Mitä enemmän ja säännöllisemmin optimointia tehdään ja seurataan, sitä parempia tuloksia saadaan. Hakukoneoptimoinnilla hankittu näkyvyys kantaa hedelmää pitkälle tulevaisuuteen.
Kun oikeat termit saadaan Googlen kärkisijoille, tulee sivuille jatkuvasti kohderyhmään kuuluvaa kävijävirtaa. Lisääntynyt kävijämäärä johtaa myynnin kasvuun. Näin hakukoneoptimointiin sijoitettu summa maksaa itsensä nopeasti takaisin.
Hakukoneoptimointi helposti – autamme teitä nousemaan Googlen kärkeen
Meiltä saat muun muassa seuraavat palvelut:
– hakukonenäkyvyyden kartoitus ja kehityssuunnitelma
– avainsanasuunnitelma
– olemassa olevien sisältöjen optimointi valituille avainsanoille
– uusien sisältöjen tuottaminen ja optimointi valituille avainsanoille
– sivujen käytettävyyden ja esimerkiksi ohjauspolkujen kehittäminen
– hakukonenäkyvyyden seuranta ja kehitysehdotukset
– Google-hakukoneoptimoinnin koulutukset
Uusi tuote verkkokaupan suosituimmaksi
Asiakkallemme Print & Refillille toteutimme uuden WooCommerce-verkkokaupan, jonne hakukoneoptimoimme uusia tuotesivuja.
Projektin myötä uusia tuotteita on noussut Googlen kärkeen olennaisilla hakutermeillä ja yksi optimoiduista tuotteista on ollut myös verkkokaupan myydyin tuote. Googlen kautta sivuille tulee vuoden takaiseen verrattuna 275 % enemmän kävijöitä.
Hakukoneoptimointi Google – pyydä tarjous!
Haluatko lisää näkyvyyttä ja potentiaalisia ostajia?
Meiltä saat mutkatonta ja tuloksia tuovaa hakukoneoptimointia
tai muuta digimarkkinoinnin ja verkkosivujen kehitystyötä.
Ota yhteyttä, kerro toiveesi ja pyydä tarjous! Voit myös soittaa puh. 050 46 123 46.