Verkkomarkkinointi

Verkkomarkkinoinnilla tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti

Verkkomarkkinointi eli digitaalinen markkinointi (tuttavallisemmin digimarkkinointi) on olennainen osa nykyajan organisaation markkinointipalettia. Sen pääasiallinen tavoite on, että potentiaalinen ostaja ottaa itse yhteyttä markkinoijaan.

Verkkomarkkinointi käsittää kaikki digitaaliset markkinointitoimenpiteet, aina hakukoneoptimoinnista ja sisältömarkkinoinnista suorempaan markkinointiin kuten maksettuun mainontaan.

Google-hakuja tehdään Suomessakin päivittäin kymmeniä miljoonia ja lähes kaikki ostopolut käynnistyvät verkossa. Tätä kun miettii, ymmärtää, miten suuret yleisöt verkkomarkkinoinnilla voi tavoittaa. Onnistunut verkkomarkkinointi mahdollistaa sen, että yritys saa tuotteensa ja palvelunsa oikeiden kohderyhmien tietoisuuteen tehokkaasti ja sitouttavalla tavalla.

Me Verkkovaraanissa teemme kohdennettua ja tuloksellista verkkomarkkinointia. Autamme sinunkin yritystäsi moninkertaistamaan kävijämäärät ja tuplaamaan konversioprosentin.

Laitamme verkkomarkkinointisi kuntoon

Olemme tehneet tuloksellista markkinointia niin hakukoneoptimoinnin, Google Ads -mainonnan kuin kohdennettujen sisältöjen ja myyntiin johdattavien verkkosivujen avulla.

Olemme sertifioitu HubSpot-kumppani, mikä tarkoittaa, että meillä on laaja ymmärrys liiketoiminnan kokonaisvaltaisesta kehittämisestä markkinoinnin ja myynnin avulla. Hyödynnämme HubSpotia oikeiden kohderyhmien tavoittamiseen, liidien hankintaan ja niiden hoitamiseen kohti asiakkuutta.

HubSpot on yksi suosituimpia inbound-markkinoinnin alustoja, josta käsin voidaan hoitaa lähes koko verkkomarkkinointi ja myynti. Inboundin avulla potentiaalinen ostaja tavoitetaan oikealla hetkellä ja häntä kiinnostavalla sisällöllä.

Autamme yritystäsi kaikissa verkkomarkkinoinnin osa-alueissa

Onnistuneen verkkomarkkinoinnin pohja lähtee verkkosivuston – sen rakenteen, sisältöjen ja laskeutumissivujen ammattitaitoisesta suunnittelusta. Sivujen toteuttamisen lisäksi autamme yritystäsi mm. seuraavissa verkkomarkkinoinnin toimenpiteissä:

  • verkkonäkyvyyden optimointi eli hakukoneoptimointi (SEO)
  • maksettu hakukonenäkyvyys (Google Ads -mainonta)
  • verkkoanalytiikka ja konversio-optimointi (Google Analytics)
  • sisältömarkkinointi eli kohdennetun verkkosisällön tuottaminen (blogi- ja uutiskirjepalvelut)
  • sosiaalisen median hyödyntäminen
  • kampanjasivustot
  • kokonaisvaltainen inbound-markkinoinnin suunnittelu ja toteutus

Tutustu esimerkkeihin digimarkkinoinnin kehityspaketeista ja pyydä tarjous

Hakukoneoptimoinnilla kävijämäärä kasvuun

Hakukoneoptimointi on monesti kustannustehokkain tapa saada jatkuvaa näkyvyyttä ja kävijävirtaa ilman juoksevia kuluja. Optimoinnilla olemme saaneet merkittävästi kasvatettua asiakkaidemme kävijämäärää, yhteydenottoja ja myyntiä.

Hakukoneoptimoinnin projektimme rakentuu seuraavasti:

  1. Analysoimme hakukonenäkyvyytenne lähtötilanteen sekä kohderyhmänne ja toimintanne kannalta olennaisimmat ja tavoiteltavimmat avainsanat.
  2. Ehdotamme analyysin perusteella toimenpiteitä sivujen optimointia varten tai tuotamme ja lataamme sivuille hakukoneoptimoidut sisällöt puolestanne.
  3. Noin 1–2 viikon sisään sivut nousevat korkeille sijoille Googlen hakutuloksiin olennaisilla avainsanoilla.
  4. Seuraamme sijoituksia ja varmistamme, että sivut pysyvät kärjessä. Tarvittaessa teemme muokkauksia ja lisätoimenpiteitä.

Google Ads -mainonnalla lisää myyntiä

Google Ads -mainonnalla saat maksettua hakukonenäkyvyyttä ja pääset Google-hakujen kärkeen myös avainsanoilla, joita hakukoneoptimoinnilla on vaikea tavoittaa. Mainonnassa tärkeää on kohdistaa mainokset oikeille kohdeyleisöille ja oikeisiin hakuihin. Siinä me voimme auttaa.

Luomme kohderyhmällenne ja valituille avainsanoille optimoidut Google Ads -kampanjat. Seuraamme kampanjoiden kehitystä, optimoimme ja varmistamme, että mainosbudjettinne käytetään kustannustehokkaasti.

Ohjeistamme sinua myös kampanjoiden seurantaan sekä erilaisten kampanjatyyppien hyödyntämiseen.

Esimerkkejä verkkomarkkinoinnin referensseistä

Tuholaistorjuntakeskuksen Google Ads -mainonnan kehittäminen sekä hakukoneseuranta

Tuplasti myyntiä ilman juoksevia kuluja – Tuholaistorjuntakeskus

Kehitämme jatkuvana projektina Tuholaistorjuntakeskuksen verkkomarkkinointia. Olemme saaneet heidän sivunsa Googlen top 3 -sijalle 129:llä liiketoiminnan kannalta olennaisella hakutermillä. Lisäksi tehostamme ja kohdennamme Google Ads -mainontaa. Avullamme Tuholaistorjuntakeskus on moninkertaistanut näkyvyytensä ja tuplannut tuloksensa.

Verkkomarkkinointi-RoofFin

Nopeita tuloksia verkkomarkkinoinnilla – RoofFin Oy

Autoimme vastikään kotisivut perustanutta RoofFin Oy:tä nostamaan heidän palvelunsa Googlen kärkeen tärkeillä avainsanoilla. Noin kuukauden sisään projektin alettua sivut olivat nousseet top 10:n usealla hakusanalla. Projektin edetessä kolmen kärjessä oltiin yhteensä 17 olennaisella hakutermillä. Autoimme RoofFinia asiakashankinnassa myös Google Adsin kautta.

Uutiskirjepalvelu – Port of Hanko

Toimitimme Hangon satamalle markkinointi- ja viestintäkäyttöön suunnitellun uutiskirjesovelluksen, jota käytetään muun muassa ajankohtaistiedottamiseen. Osoitteiston joustavalla hallinnalla, erilaisilla asiakkaan viestintäilmeen mukaisilla taittomalleilla sekä uutiskirjeiden lukuasteen seurannalla tehostetaan ja kehitetään asiakkaan sähköistä viestintää.

Tutustu myös muihin palveluihimme