HubSpot-kumppani

HubSpot-kumppanina Verkkovaraani auttaa sinua suositun HubSpot-alustan käyttöönotossa. Neuvomme, miten parhaiten hyödynnät HubSpotin työkaluja ja autamme yritystänne saamaan tuloksia, kuten lisää myyntiä HubSpotin avulla.

HubSpot on täyden palvelun markkinointialusta, joka yhdistää laadukkaan CRM:n, markkinoinnin ja markkinoinnin automaation työkalut, myynnin työkalut ja verkkosivujen sisällöntuotantojärjestelmän.

HubSpotin hienous on se, että sen kaikki työkalut tukevat toisiaan ja lähes kaikki asiakasviestintään, markkinointiin ja myyntiin liittyvät toimenpiteet voidaan hoitaa samasta alustasta käsin. Tällöin markkinoinnin kokonaisuus on helppo hahmottaa, eri toimenpiteiden vaikutusta tuloksiin on helppo seurata ja kaikki olennaiset tiimit pääsevät samaan dataan käsiksi.

HubSpotin ytimessä on inbound-markkinointi, joka käsitteenä ja filosofiana on HubSpotin perustajan Brian Halliganin kehittämä. HubSpot onkin yksi suosituimpia alustoja inbound-markkinointiin.

Inbound-markkinointi

Haluaisitko, että potentiaaliset ostajat ottavat sinuun yhteyttä sen sijaan, että käytät päivät kylmäsoittoihin? Inbound-markkinointi tähtää juuri siihen, että ostaja ottaa yhteyttä myyjään eikä toisin päin. Tähän päästään, kun tarjotaan oikeaan aikaan oikein kohdennettua sisältöä, joka puhuttelee.

Onnistunut inbound-markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta, seurantaa ja testausta. Tuloksena syntyy lisää myyntiä, sitoutuneempia asiakkaita ja positiivista brändimielikuvaa. Erotuksena outboundiin kuten kylmäsoittoihin, inbound tavoittaa paremmin oikeat kohderyhmät ja herättää luottamuksen.

Inbound-markkinointia voi toki toteuttaa ilman HubSpotiakin. Mutta HubSpot tarjoaa juuri inboundia varten suunnitellut, monipuoliset työkalut, joissa CRM kytkeytyy vahvasti markkinoinnin ja myynnin suunnitteluun ja toteutukseen.

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio on kiinteä osa inboundia. Se tarkoittaa sellaisia markkinoinnin toimenpiteitä, joissa hyödynnetään kontakteista kerättyä dataa esimerkiksi kohdennettujen viestiketjujen suunnitteluun ja lähettämiseen.

Markkinoinnin automaation tarkoitus on saada potentiaalisen asiakkaan huomio juuri oikealla hetkellä ja oikeanlaisella sisällöllä, herättää hänen mielenkiintonsa ja viedä hänet eteenpäin kohti ostoa (tai muuta tavoitetta).

Käytännössä markkinoinnin automaatioon kuuluvat esimerkiksi valmiiksi kirjoitetut ja ajastetut viestit, jotka lähetetään vaikkapa verkkosivuilta oppaan ladanneille henkilöille. Markkinoinnin automaation avulla voidaan myös tunnistaa potentiaalisimmat liidit ja jakaa kontaktilistoja esim. elinkaaren vaiheen mukaan.

HubSpot mukana kaikissa myyntipolun vaiheissa

HubSpotin avulla markkinointia tehdään kaikissa asiakaspolun vaiheissa. Jokaisesta vaiheesta kertyy myös tietoja CRM:n. Niin markkinointi, myynti, asiakaspalvelu kuin johto pääsevät käsiksi samoihin tietoihin. Saadaan parempaa ymmärrystä omista kontakteista ja siitä, millaiset toimenpiteet tuovat tuloksia. Tiimit voivat toimia saumattomasti saman tiedon pohjalta, jolloin asiakkaallekin syntyy yhtenäinen ja oikein kohdennettu viestintäkokemus.

HubSpot on luonut tätä kokonaisuutta kuvaamaan oheisen flywheelin. Sen ytimessä on CRM eli asiakastieto, jonka pohjalta eri tiimit suunnittelevat oikeat toimenpiteet kaikkiin asiakaspolun vaiheisiin.

Mitä työkaluja HubSpotiin kuuluu?

HubSpotin CRM:n voi ottaa käyttöön rajoitetuin ominaisuuksin ilmaiseksikin. Täysipainoista markkinointia varten sen sijaan tarjolla on useampi eri maksullinen paketti. Kuhunkin pakettiin pystyy räätälöimään mukaan myös juuri itselle sopivia työkaluja. Alla on esimerkkejä eri HubSpot-palvelupakettien ominaisuuksista ja työkaluista. Kaikki paketit sisältävät lisäksi mm. kontaktien hallinnoinnin, uutiskirjetoiminnon ja lomakkeiden luomisen.

Markkinointi

Huomion herättäminen

  • Blogi ja laskeutumissivut
  • SEO-työkalut
  • Some-julkaisujen hallinta

Liidien konvertointi

  • Markkinoinnin automaatio
  • A/B-testaus
  • Chat-botit

Raportointi

  • Kampanjaseuranta ja -raportointi
  • Aktivoitumisten seuranta
  • Sivuanalytiikka

Myynti (Sales)

Keskustelujen aloitus

  • Sähköpostien seuranta ja muistutukset
  • Outlook- ja Gmail-integraatiot

Suhteiden syventäminen

  • Kokousvaraukset ja taskit
  • Videopuhelut
  • Live-chat

Myyntiputken hallinnointi

  • Suoritusten seuranta
  • Diiliennusteet

Asiakaspalvelu (Service)

Tiimien yhdistäminen

  • Tiimisähköposti ja chatit
  • Tiketit

Palvelun parantaminen

  • Tietopankit
  • Videopuhelut
  • Mallipohjat ja tehtävien automatisointi

Palvelukokemuksen mittaus

  • Asiakaskyselyt
  • Toimenpiteiden seuranta ja raportit

Verkkosivut (CMS)

Sivuston luominen

  • Helppokäyttöinen drag-and-drop-editori
  • Ulkoasun muokkaus ilman koodiosaamista

Optimointi ja personointi

  • SEO-suositukset
  • Älykäs sisältö, eli sisällön personointi kohteen mukaan
  • A/B-testaus

Sivujen skaalaus

  • Nopeuden optimointi
  • 24/7 tietoturvaseuranta

Miten HubSpot eroaa muista järjestelmistä

Jos markkinoinnin automaation järjestelmiä vertaillaan, on HubSpot yksi suosituimpia järjestelmiä, monesti suosituin. Sen etuna muihin järjestelmiin nähden on etenkin sen kokonaisvaltaisuus, laaja valikoima työkaluja ja helppokäyttöisyys.

Jos HubSpotia käytetään jo yrityksessä asiakastietojen ylläpitoon ja markkinointiin, on yhä suositumpaa, että sillä toteutetaan myös koko verkkosivut. Tällöin koko markkinointiviestinnän pakki on yhden järjestelmän sisällä. Lue, miten HubSpot sivualustana vertautuu maailman suosituimpaan verkkosivualustaan WordPressiin.

HubSpot-käyttöönotto

Olemme HubSpot-kumppani ja autamme teitä HubSpotin käyttöönotossa sekä tietenkin toiveiden mukaan markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelussa ja toteutuksessa.

HubSpotin voi ottaa käyttöön myös suoraan itse HubSpotilta (ilman HubSpot-kumppania), mutta tällöin kustannukset ovat usein suuremmat eivätkä ne sisällä teidän yrityksen markkinoinnin kehittämistä tai toteutusta. HubSpot perehdyttää onboardingissaan työkalun tärkeimpiin ominaisuuksiin ja hinta esimerkiksi Marketing Hub Professionalin onboardingille on heillä 2760 €.

Verkkovaraanilla HubSpot-käyttöönoton hinnat ovat erittäin kilpailukykyiset. Meiltä saat käyttöönoton lisäksi esimerkiksi markkinoinnin starttiprojektin ja alkaen hinta pysyy tällöinkin alle yllämainitun HubSpotin oman onboarding-hinnan.

HubSpotin käyttöönotto HubSpot-kumppani Verkkovaraanin kanssa

HubSpot Solutions Partner -ohjelmaan hyväksyttyinä kumppaneina olemme suorittaneet sertifioinnit HubSpotin teknologiaan ja alustan hyödyntämiseen liittyen. Kouluttaudumme myös jatkuvasti ja perehdymme HubSpotin uusiin ominaisuuksiin. Käyttöönotto kanssamme sisältää tiivistettynä seuraavat vaiheet:

  1. Varmistamme, että HubSpot on teidän tarkoitukseen sopiva työkalu (veloitukseton osuus)
    • käydään yhdessä läpi markkinointinne tilanne, liiketoiminnan tavoitteet ja käytettävissä olevat resurssit
    • valitaan oikea palvelupaketti HubSpotin eri vaihtoehdoista
    • tehdään sopimus ja aloitetaan onboarding
  2. Teemme tekniset määritykset valmiiksi HubSpot-tilaukseenne
    • myös integraatiot ja tarvittaessa siirrot nykyisistä järjestelmistänne
  3. Perehdytämme teidät kattavasti HubSpotin työkalujen käyttöön
  4. Toteutamme projektin, jolla pääsette käyntiin ja saatte jo nopeasti tuloksia
    • Joko lyhyempi starttiprojekti kuten yksittäinen kampanja, tai pidempi projekti