Verkkomyynti WooCommercella – Runebergin kukka
Runebergin Kukka on pitkäaikainen asiakkaamme, joka tarjoaa kauniita ja ammattitaidolla tehtyjä kukkasidontoja. Runebergin Kukan myymälä toimii Helsingin Töölössä. Verkkomyynti kuitenkin mahdollistaa kukkien ja kimppujen ostamisen ja vastaanottamisen missä tahansa pääkaupunkiseudulla.
Uudistimme Runebergin Kukan verkkokaupan, jonka siirsimme WooCommerce-alustalle. Uusi kauppa on entistä helpompi ylläpitää, mutta edelleen tyylikäs ja asiakasta palveleva.
Runebergin Kukka on saavuttanut uuden kaupan myötä hyvää hakukonenäkyvyyttä ja myös konversioprosentti on kasvanut. Aiempaa suurempi osuus sivukävijöistä päätyy siis myös ostoon.
Verkkomyynti on valtti
Verkkomyynti on nykyään niin suosittua, että se ulottuu myös aiemmin vain myymälöissä myytäviin, lyhytikäisiin hyödykkeisiin kuten ruokaan ja kukkiin.
Etenkin pandemia-aikana ostosten tekeminen verkossa on arvossaan, sillä se vähentää liikkumista julkisissa ja ruuhkaisissa tiloissa. Kotisohvalta käsin on mahdollista tilata lähes mitä vain ja toimituksen saa jopa kotiovelle.
Yritykset ovat heränneet kysynnän kasvuun, ja yhä suurempi osa organisaatioista hyödyntää jo toiminnassaan verkkomyyntiä.
Millainen kauppa edistää verkkomyyntiä?
Jotta verkkokauppa palvelee tarkoitustaan, eli siellä syntyy myyntiä, on seuraaviin asioihin tärkeää kiinnittää huomiota.
Verkkokaupalla tulee olla esimerkiksi:
- Rakenne, joka ohjaa luontevasti ja helposti eteenpäin ostopolulla
- Puhutteleva ja yrityksen identiteettiin sopiva ulkoasu
- Kohderyhmälle suunniteltu ja saavutettava viestintätyyli
- Riittävän kattavat ja helpot maksu- ja toimitusvaihtoehdot
Lisäksi, jotta verkkomyynti pääsee kasvuun, tulee kohderyhmän löytää kauppaan. Runebergin Kukalle olemme tehneet myös digimarkkinointia, ja kauppa löytyy Googlen hakutulosten kärjestä monella tärkeällä, suuren volyymin haulla.
Runebergin Kukan verkkokaupan ulkoasu ja rakenne
Runebergin Kukan uudistetussa verkkokaupassa hyödynsimme aiemman version tapaan suuria kuvapintoja, joissa kauniit kukkasidonnat pääsevät esille näyttävästi.
Tuotteisiin pääsee klikkaamalla heti aloitusnäkymästä ja myös tuoteryhmät on lajiteltu selkeästi heti pääkuvan alle. Tuotteita voi selailla käyttötarkoituksen ja kukkatyypin mukaan ja kullekin tuotteelle on ladattu edustavat kuvat, jotka houkuttelevat tilaamaan.
Toimitusalueet ja -ehdot löytyvät päävalikosta ja kassasivulta. Ostaminen onnistuu helposti yhdellä monista maksuvaihtoehdoista.
Verkkomyynti WooCommercella
Jotta verkkomyynti sujuisi jouhevasti, tulee kaupan hallinnan olla helppoa myös myyjälle.
Verkkovaraani toteuttaa kaupat WooCommercella, joka on WordPress-alustan ilmainen lisäosa. WordPress-pohjainen WooCommerce-kauppa mukautuu eri käyttötarkoituksiin ja siihen saatavien toiminnallisuuksien valikoima on lähes rajaton.
WooCommercella verkkokaupan sisältöjen, ulkoasun sekä tietenkin tilausten ja tuotevalikoiman hallinnointi on loogista ja vaivatonta. WooCommerce-kauppa on helppo pitää ajanmukaisena automaattisten päivitysten avulla. Se on teknisesti hakukoneoptimoitu ja myös sisältöjen optimointiin on hyvät työkalut.