Kotisivujen uudistaminen Bowling.fi - etusivu

Kotisivujen uudistaminen Bowling.fi

Rakensimme Talin ja Ruusulan keilahalleille uuden sivuston, joka palvelee tärkeimpiä kohderyhmiä huomattavasti aiempaa paremmin ja kohdennetummin.

Bowling.fi yhdistää saman sivuston alle Talin ja Ruusulan keilahallien kotisivut sekä yrityksen b2b-palvelut. Sivuston rakenteessa ja navigoinnissa on huomioitu yrityksen pääasialliset kohderyhmät: vapaa-ajan keilaajat, kilpa- ja aktiivikeilaajat sekä keilailuyritykset.

Bowling Oy:n vanha sivusto kaipasi niin rakenteeltaan kuin ulkoasultaan uudistamista, jota varten yritys oli aloittanut uuden sivuston sivukartan ja visuaalisen ilmeen suunnittelun. Verkkovaraani valittiin jatkamaan suunnittelutyötä sekä toteuttamaan uudistettu sivusto.

Kohderyhmien puhuttelu myyntitavoitteiden mukaisesti

Sivuston ensisijaisena kohderyhmänä ovat vapaa-ajan keilaajat sekä yritysasiakkaat. Tämä mielessä pitäen rakenne ja sisältöjen sijoittelut suunniteltiin niin, että kohderyhmiä kiinnostavat asiat löytyvät heti aloitusnäkymästä ja oletusvalikko on suunnattu vapaa-ajan keilaajille ja yrityksille.

Etusivun alkuun on nostettu eri tavat viettää aikaa keilahalleissa. Aloitusnäkymästä pääsee myös molempien hallien sivuille ja radan pääsee varaamaan muun muassa ylätunnisteen painikkeesta. Hallien tunnelmaa ja brändi-ilmettä välitetään suurilla kuvapinnoilla ja muulla visuaalisella ilmeellä.

Selkeä rakenne ja navigointi

Bowling painotti toivettaan selkeästä ja helppolukuisesta valikkorakenteesta, joka ei ole liian täyteen ahdettu. Toteutimme sivustolle kaksitasoisen valikkorakenteen, jotta kaikkia sivuja ei tarvitse sisällyttää yhteen valikkoon.

Sivun ylimpänä olevasta valikosta löytyy kolme valintaa, jotka määrittävät näkyviin tulevan päävalikon. Oletuksena valittuna on ensisijaisten kohderyhmien mukainen ”Keilaamaan”-valikko. Toiset kaksi valintaa on kohdennettu muille kohderyhmille: kilpa- ja aktiivikeilaajille sekä keilailuyrityksille, jotka löytävät omat sivunsa helposti ylävalikon kautta.

Avainsanojen ja hakukonenäkyvyyden tarkastelu

Projektiimme kuului myös vanhan sivuston hakukonenäkyvyyden selvittäminen Bowlingin toimittaman avainsanalistan osalta. Tulosten pohjalta Bowling sai käsityksen siitä, mitkä sivut ja sisällöt olivat ennen uudistusta olennaisimmat hakukonenäkyvyyden kannalta ja millä termeillä ne saivat hyvin näkyvyyttä. Tämän perusteella he pystyivät arvioimaan uuden sivuston sisällöntuotannossa hyödynnettäviä sisältöjä.

Bowlingin uuteen WordPress-sivustoon kuuluu hakukoneoptimointia helpottavia työkaluja ja sivusto on toteutettu teknisesti hakukoneystävälliseksi.

Me Verkkovaraanilla teemme myös sisällön hakukoneoptimointia, tulosten seurantaa ja kehittämistä. Tutustu tarkemmin digimarkkinoinnin palveluihimme.

Kotisivujen uudistaminen mahdollisti asiakkaallemme

  • Uuden käyttäjäystävällisen ja visuaalisesti tyylikkään sivuston, joka:
    • palvelee tärkeitä kohderyhmiä erinomaisesti
    • tukee ja vahvistaa Bowlingin ja sen hallien brändiä
    • lisää houkuttelevuutta kävijöille
    • on hakukoneystävällinen
    • on helppo ylläpitää

Kotisivujen uudistaminen harkinnassa?

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!
Keskustelen mielelläni veloituksetta sivujenne nykytilanteesta, toiveistanne ja teille sopivimmista ratkaisuista.

    kotisivujen uudistaminen WordPress-alustalla Verkkovaraanilta
    Jesse Kivialho, toimitusjohtaja jesse.kivialho@verkkovaraani.fi
    puh. 050 46 123 46