Google Ads -kehitys Paketit.comille – puolessa vuodessa lähes tuplasti ostoja
Hoidamme Paketit.com-verkkokaupan Google Ads -tilin ylläpidon ja hallinnoinnin jatkuvana projektina. Aloitimme ylläpidon syyskuussa 2022 ja puolessa vuodessa olemme saaneet muun muassa mainosten kautta tapahtuvien verkkokauppaostojen määrän lähes tuplattua.
84 %
enemmän konversioita
17 %
pienempi konversion hinta
82 %
enemmän sivukävijöitä
Paketit.com on vuodesta 2012 toiminut verkkokauppa, joka myy erilaisia pakkausmateriaaleja kuten säilytyspusseja ja pahvisia pakkaustarvikkeita sekä pakkaus- ja kuljetuslaitteita.
Paketit.com oli jo aiemmin tehnyt mainontaa toisen kumppanin kanssa, kunnes syyskuussa 2022 Google Ads -tilin hallinta siirtyi Verkkovaraanin hoitoon.
Maksetun mainonnan lisäksi Verkkovaraani vastaa Paketit.comin sivuston teknisestä ylläpidosta.
Lähes tuplasti ostoja pienemmällä hinnalla
Syyskuun 2022 ja maaliskuun 2023 välisenä aikana olemme saaneet Google Ads -tilin optimoinnilla aikaan muun muassa seuraavia tuloksia:
- noin 84 % kasvu konversioiden eli ostojen määrässä mainonnan kautta
- noin 17 % pienempi konversion hinta, eli yhden oston saamiseen menee noin 17 % vähemmän mainosrahaa
- noin 37 % parempi näkyvyys mainoksilla sivun yläosassa
- noin 82 % enemmän kävijöitä sivuilla mainosten kautta
Google Ads -mainonnalla välitöntä näkyvyyttä
Googlen maksetulla mainonnalla eli Google Ads -mainonnalla voidaan päästä saman tien Google-haun kärkeen halutuilla hakutermeillä.
Ads-mainonta perustuu klikkaushintoihin, eli kukin eri käyttäjän tekemä mainoksen klikkaus maksaa mainostajalle tietyn hinnan. Klikkaushintaan vaikuttavat muun muassa käytetyn hakuavainsanan suosio ja aihealue. Suosituimmat hakutermit ovat yleensä kalleimpia.
Hakukoneoptimointi on toinen hyvä keino saada jatkuvaa kävijävirtaa Googlen kautta. Hakukoneoptimoinnin avulla saavutettujen sijoitusten klikkaukset ovat ilmaisia, mutta hyville sijoille pääseminen vaatii hieman enemmän työtä ja aikaa.