Verkkosivu-uudistus Ruusulan ja Talin keilahalleille
Toteutimme Bowling Oy:lle laajan verkkosivuston, joka sisältää niin yrityksen Talin keilahallin sivut, Ruusulan keilahallin sivut kuin kilpa- ja aktiivikeilaajille sekä keilailuyrityksille suunnatut sivut.
Vuonna 1932 perustettu Bowling Oy on keilailuyritys, joka omistaa Suomen suurimman keilahallin Helsingin Talissa sekä Suomen vanhimman keilahallin Helsingin Töölössä. Keilahallitoiminnan lisäksi yritys maahantuo amerikkalaisia Brunswick-merkkisiä keilailuvälineitä ja -laitteita, joita se myy jälleenmyyjille, keilahalleille sekä kuluttajille.
Keilahalleissaan kävijöille on tarjoilla keilaamisen lisäksi muita aktiviteetteja kuten biljardia ja dartsia sekä ravintolapalveluita, kokous-, konferenssi- ja saunatiloja ja satunnaisia livetapahtumia.
Bowlingin sivuston toteutuksessa tärkeää olivat muun muassa seuraavat seikat:
- Navigointi on selkeää ja kohderyhmät on huomioitu rakenteessa, sisällöissä ja ohjauspoluissa
- Kävijälle tulee olla selvää, onko hän Talin vai Ruusulan sivuilla
- Sivusto on informatiivinen mutta ei sisällä liikaa tekstiä vaan aiempaa enemmän visuaalisuutta ja fiilistä
Navigoinnin suhteen toteutimme kaksiosaisen valikkorakenteen, jossa ylimmästä valikosta valitaan aihe ja alempaan avautuu kyseisen aihealueen valikko. Näin kukin valikko pysyy mahdollisimman kompaktina ja kohderyhmien on helppo löytää omat sivunsa ylävalikon kautta.
Etusivu ja oletusvalikko on suunnattu sivuston ensisijaisille kohderyhmille eli vapaa-ajan keilaajille ja yritysasiakkaille. Talin ja Ruusulan keilahallien sivut on tehty toisistaan erottuviksi korostusväritysten ja ylätunnisteen logon avulla. Kävijöitä ohjataan sopivissa kohdin toimintaan kuten radan varaamiseen tai tarjouspyynnön jättämiseen.
Sivusto on informatiivinen mutta ei sisällä liikaa tekstiä vaan aiempaa enemmän visuaalisuutta ja fiilistä