Verkkokauppa WordPress-alustalla Pleksi.fi ja Pleksi.se
Pleksin verkkomyyntiä varten toteutettiin verkkokauppa WordPress-alustalla. Pleksikaupan edellinen sivusto ja verkkokauppa siirrettiin helpomman ja ajanmukaisemman käyttökokemuksen vuoksi WordPressiin WooCommerce-kaupaksi.
Pleksikauppa on vanhan asiakkaamme, Kera Group Oy:n kuuluvan Keraplastin verkkokauppa.
Verkkokaupassaan Keraplast myy akryyli- ja polykarbonaattimuovia eli niin kutsuttua pleksiä. Pleksiä voi ostaa kaupan helppokäyttöisen laskurin avulla määrämittaisena eli tarpeen mukaisen määrän. Laskurilla voi valita pleksilevyn materiaalin, värin, muodon ja paksuuden.
Verkkokauppa WordPress-alustalle
Keraplast halusi siirtää verkkokauppansa vanhalta alustalta WordPressiin, jotta kaupan päivittäminen ja tilaustenhallinta olisi entistä helpompaa. Samalla käyttäjäystävällisyys säilyy hyvänä ja myyntiä edistävänä.
WordPress elää ajassa mukana, joten kauppa pysyy ajanmukaisena ja sen laajentaminen tai päivittäminen jatkossa on helppoa tarpeen mukaan.
Projektissa siirrettiin sekä yrityksen suomen- että ruotsinkielinen verkkokauppa pleksi.fi ja pleksi.se. Sivusto rakennettiin multisitena, jolloin molempia kieliversioita voidaan hallinnoida samasta järjestelmästä käsin.
Harkitsetko verkkokaupan perustamista tai päivittämistä?
Miksi WordPressin WooCommerce-kauppa?
WooCommercen ja WordPressin etuja ovat etenkin:
- Helppo ylläpito ja tilausten hallinnointi – sisältöjen ja tilausten hallinnointi on helppoa eikä edellytä koodiosaamista.
- Räätälöitävyys – mahdollisuudet rakenteen, ulkoasun ja toiminnallisuuksien suhteen ovat lähes rajattomat.
- Kaikki maksutavat saa käyttöön
- Yhdistettävissä myös muihin suosituimpiin järjestelmiin – mm. Google-/Facebook-mainonta ja markkinoinnin automaation työkalut
- Verkkonäkyvyys – teknisesti hakukoneoptimoitu. Sisältöjen optimoinnissa erinomaisena apuna on Yoast SEO -lisäosa.
- Skaalattavuus – WooCommerce-kauppa voidaan perustaa vain muutamalle tuotteelle tai yhtä lailla sadoille. Sisältöjä ja toiminnallisuuksia voidaan helposti kasvattaa tarpeen mukaan.
Lopputuloksena helppokäyttöinen verkkokauppa
Sivuston ulkoasuun yritys ei toivonut juurikaan muutoksia, joten se pidettiin pääosin ennallaan. WordPress-alustan joustavuuden ja helpon muokattavuuden ansiosta uudesta kaupasta saatiin rakenteeltaan ja ulkoasultaan vanhaa vastaava. Pieniä kohennuksia kuitenkin tehtiin saavutettavuuden parantamiseksi.
Projektin lopputulemana Keraplast sai:
- Helppokäyttöisen ja käyttäjäystävällisen verkkokaupan Suomen ja Ruotsin markkinoille
- Sivuston, jonka ulkoasu on toiveen mukainen ja rakenne sekä ulkoasu aiempaa saavutettavampi
- Sivuston, joka on teknisesti ajanmukainen ja helppo tarvittaessa päivittää tai laajentaa.
Teillekin helppokäyttöinen verkkokauppa WordPress-alustalla?
Ota yhteyttä ja pyydä tarjous! Keskustelen mielelläni veloituksetta liiketoimintanne tilanteesta ja juuri teille sopivimmista verkkokaupparatkaisuista.