Verkkovaraani kehittää palveluitaan ELY-keskuksen tuella
Verkkovaraani haki ja sai ELY-keskuksen kehittämistukea koronakriisin aiheuttamiin markkinahäiriöihin. Maaliskuussa tapahtuneen valmiuslain käyttöönoton jälkeen olemme havainneet uusista mahdollisista asiakkaista tulleen huomattavasti varovaisempia, ja yleisin viesti on ollut, että projektit ovat siirtyneet syksyyn. Osalla siirtyminen tapahtui myös esimerkiksi siksi, että päätöksenteko on esimerkiksi yhdistyksen kokouksella, jota ei voida kokoontumisrajoitusten vuoksi järjestää. Lisäksi järjestämältämme Piuha IT-lähiopetukselta katosi kysyntä täysin koronakriisin vuoksi. Olemme nyt tarjonneet kursseja etäosallistumisella, mutta niiden kysyntä ei ole toistaiseksi ollut lähellekään samalla tasolla.
Verkkovaraani on erittäin kiitollinen saamastaan tuesta yrityksen palveluiden, kuten Nopea.median ja Piuha IT-koulutuksen etäkoulutusprosessien kehittämiseen. Tuen avulla pystymme välttämään lomautukset ja kehittämään nykyisiä ja uusia palveluita, joiden avulla pystymme toivottavasti lähtemään koronakriisin jälkeiseen aikaan entistä vahvempina ja paremmalla palvelu- ja tuoteportfoliolla. Tuki käytetään henkilöstön palkkoihin. Haluamme myös kiittää ELY-keskuksen käsittelijöitä, jotka ovat hoitaneet tukien käsittelyä myös viikonloppuisin saadakseen hakemussumaa purettua.
Ymmärrämme myös hyvin, että kehittämistuki ei ole paras mahdollinen tapa tukea ravintoloita ja muita palvelualoja, joiden liiketoimintaan kriisi on iskenyt voimakkaasti ja samantien. Siksi kannatammekin ehdottomasti ravintoloiden saamaa erillistä tukea, ja toivomme, että tukea kohdistettaisiin myös muutenkin kärsineelle palvelualalle ja sen työvoima- ja muihin kiinteisiin kustannuksiin.
Haluamme myös kiittää Suomen hoitoalaa, joka pitää huolen kaikista Suomessa sairastuneista. Toivottavasti hoitajat eivät tyydy pieniin palkankorotuksiin, ainakin me kannatamme isoja palkankorotuksia hoitajille palkkaepätasa-arvon korjaamiseksi.