Verkkosivut yritykselle Fingeo Oy
Toteutimme uudistetut verkkosivut yritykselle Fingeo Oy. Sivut laadittiin asiakkaan toiveen mukaisesti raikkaiksi ja moderneiksi. Tehtiin verkkosivut, joissa heti lähtönäkymässä selviää yrityksen toimiala, ja kaikki tärkeimmät tiedot ja palvelut ovat helposti saatavilla. Sivut rakennettiin WordPress-alustalla, joka on helppo käyttää ja näin ollen ylläpitäjällekin hyvä työkalu verkkosivujen päivittämiseen jatkossa.
Fingeo Oy on E.M. Pekkisen tytäryhtiö. Vuonna 2008 perustetun yrityksen palveluvalikoimaan kuuluvat erilaiset poraus- ja louhintatyöt. Fingeon päätuotteita ovat vaativat maa- ja kallioporaukset sekä niihin liittyvät oheispalvelut.
Yrityksen verkkosivujen tavoitteet
Verkkosivujen uudistuksessa lähdettiin liikkeelle siitä, että kokonaisuus tukee yrityksen brändiä ja tarjoaa sekä nykyisille että uusille asiakkaille helposti hahmotettavaa tietoa Fingeon palveluista.
Yritykselle oli tärkeää, että sivut edistävät Fingeosta syntyvää positiivista mielikuvaa. Sivujen rakenne on selkeä ja helposti navigoitavissa. Fingeo itse esitti, että verkkosivujen ulkoasu olisi rento eikä siinä määrin virallinen kuin ehkä kilpailevilla rakennusyhtiöillä. Ilmeeseen tuovat kiinnostavuutta ja dynaamisuutta muun muassa nostot sekä sopiva vaihtelu kuvien asetteluissa, fonttikoossa ja värityksessä.
Verkkosivujen toiminnallisuudet
Verkkosivuilla käytetään slider-toiminnalisuutta niin etusivun kuvakarusellissa kuin yrityksen referensseissä. Etusivun kuvakarusellissa asiakkaan on mahdollista esittää nostoja palveluistaan ja lisätä linkkejä tärkeille sivuille. Kuvakarusellista ei haluttu liian suurta, jotta myös sen alla olevat pikalinkit näkyvät kävijälle heti aloitusnäkymässä.
Referenssit on lisätty karusellimuotoon kunkin palvelusivun tekstiosan päätteeksi. Näin kävijä löytää helposti esimerkiksi erikoisporaukseen liittyvät referenssit tutustuessaan sivuun, jossa kerrotaan yrityksen palveluista erikoisporaukseen liittyen.
Yhteydenottolomakkeet verkkosivuilla
Jokaiselle sivulle on lisätty myös teeman mukainen yhteydenottolomake. Kun kyseessä ei ole verkkokauppa, on verkkosivujen tärkein tavoite yleensä sieltä tuleva yhteydenotto.
Jokaiselta sivulta löytyvä yhteydenottolomake edistää sitä, että kävijän on helppo ottaa yhteyttä, vaikka hän vierailisi vain yhdellä sivulla. Kävijä ei aina laskeudu etusivulle, vaan saattaa päätyä hakukoneen kautta esimerkiksi tiettyä palvelua esittelevälle sivulle. Tällöin yhteydenotto on sujuvampaa, kun lomake on heti saatavilla sen sijaan, että sitä täytyisi etsiä päävalikosta tai etusivulta.
Analytiikan kannalta lomake joka sivulla tarkoittaa myös sitä, että on helppo seurata, minkä sivun kautta yhteydenottoja tulee eniten. Ovatko kävijät esimerkiksi kiinnostuneempia porapaaluista kuin ankkureista?